آی آر چاپ مرجع تخصصی معرفی و فروش آنلاین اقلام چاپی و تبلیغاتی در ایران

مجموعه آی آر چاپ مرجع تخصصی معرفی و فروش آنلاین اقلام چاپی و تبلیغاتی در ایران می باشد. این مجموعه ضمن عرضه مقالات و معرفی محصولات جدید و روش های مختلف چاپ به ارائه خدمات اینترنتی چاپی می پردازد که مراحل طراحی، نظارت ، چاپ و پس از چاپ را شامل می شود. از اولویت های کاری آی آر چاپ رساندن محصول با کیفیت درزمان مقرر به مشتریان است و جهت رضایت خاطر مشتریان تمامی محصولات دارای گارانتی چاپ و تضمین کیفیت می باشند و در صورت وجود مشکل مجددا چاپ و ارسال خواهد شد.
آی آر چاپ تمامی خدمات و سفارشات خود را به صورت آنلاین و از طریق irchap.ir ارائه می دهد و امکان سفارش و یا دریافت حضوری برای هیچ یک از محصولات خود ندارد و در ضمن جهت جلب اطمینان و رضایت خاطر مشتریان امکان پرداخت در محل و پس از تحویل سفارش برای برخی از محصولات سایت در آی آر چاپ فراهم آمده است.
کلیه حقوق آی آر چاپ متعلق به کانون آگهی و تبلیغات آوای هلمان می باشد که به شماره ۸/۴۰۲۱/۳۳۲۹ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است و تمامی فعالیت ها و خدمات این سایت توسط این کانون تضمین و حمایت می شود.

  • ۰
  • ۰

درباره تابلو های دکوراتیو

 

حتماً شما هم یک تابلو بوم نقاشی را از نزدیک دیده اید و از آن لذت برده اید. متأسفانه به دلیل قیمت بالای این تابلوها خیلی از افراد از داشتن آنها محرومند و یا مجبورند از تابلوی عکس معمولی در خانه یا محل کار خود استفاده کنند. در این شرایط، خرید تابلو دکوراتیو یک راه حل عالی برای شماست. با تابلو دکوراتیو که از جنس پارچه کنواس است و از طریق دستگاه های چاپ مدرن تولید می­‌شود، می توانید ویژگی زنده و واقعی بودن تابلو بوم نقاشی را تا حد زیادی تجربه کنید و از طرف دیگر، آن را با قیمت پایین تری تهیه کنید. از این نوع تابلو می­‌توانید برای زیباسازی دکوراسیون خانه، دکوراسیون محل کار و سایر مکان ها استفاده کنید. در ادامه با ما باشید تا بهتر بدانید که تابلو دکوراتیو چیست؟

پارچه کنواس چیست؟

کنواس (canvas) نوعی پارچه است که از پنبه و کتان ساخته می­‌شود و دارای بافت ریز، نامنظم و پراکنده است. کنواس از قرن‌ها پیش توسط نقاشان به عنوان بوم در تابلو بوم نقاشی استفاده می­‌شده است و به گفته برخی از اساتید، هنرمندان اهل ونیز در قرن 16 از اولین کسانی بوده‌­اند که استفاده از این پارچه را در نقاشی با رنگ روغن رواج داده­‌اند. این پارچه به دلیل بافت ریز خود، باعث راحتی کار و دقت بالای نقاشی می­‌شود و همچنین به دلیل بافت نامنظم و پراکنده خود، ابتکار عمل را در نقاشی به طور کامل به نقاش می­‌دهد و سمت و سوی خاصی غیر از آنچه نقاش می­‌خواهد، به تصویر نمی دهد. ویژگی جالب کنواس این است که هر تصویری که روی آن چاپ شود، شبیه نقاشی می­‌شود. به همین دلیل در دهه­‌های اخیر با توجه به پیشرفت چشمگیر دستگاه های چاپ، چاپ روی بوم نقاشی رواج یافته و فروش تابلو دکوراتیو اوج گرفته است. بدین ترتیب شما می­‌توانید بدون آنکه مبلغ زیادی برای خرید اثر نقاشان بزرگی مثل استاد فرشچیان و تابلوهایی ماندگاری مانند شام آخر بدهید، آنها را به خانه خود بیاورید.

پارچه کنواس دارای دو نوع طبیعی و مصنوعی است؛ نوع طبیعی این پارچه، حتی بعد از چاپ هم قابل شستشو است و کیفیت چاپ بر روی آن تا چند دهه حفظ می­‌شود ولی نوع مصنوعی آن قابل شستشو نیست و در صورت کثیف شدن آن، شما می توانید با دستمال خشک آن را تمیز کنید. در جنس طبیعی می توانید سالها بعد از چاپ هم با رنگ های اکریلیک یا رنگ روغن، دوباره روی تابلوی خود نقاشی بکشید.

چاپ تابلو بوم

چاپ تابلو بوم یا همان چاپ تابلو کنواس در مجموعه irchap توسط دستگاه چاپ UV انجام می شود که بهترین دستگاه چاپ برای چاپ کنواس است. این دستگاه به دلیل شدت پاشش رنگ بالا که در مقیاس پیکو-لیتر انجام می­‌شود و نوع جوهر مصرفی، مقاومت چاپ را برابر رنگ­‌پریدگی و تابش نور خورشید بالا می­‌برد و همانطور که گفته شد، در صورت استفاده از پارچه کنواس طبیعی، طرح شما به کیفیت مادام­‌العمر خود خواهد رسید. چنین محصولی برای ساخت تابلوی دکوراتیو بسیار مناسب است. ناگفته نماند که چاپ کنواس توسط دستگاه­‌های پلات هم انجام می­‌شود ولی این محصول با وجود کیفیت بالای تصویر، عمر بالایی ندارد. استفاده از این نوع چاپ­‌ها در مواقعی توصیه می­‌شود که شما نیاز به یک تصویر با کیفیت دارید ولی عمر محصول برای شما اهمیتی ندارد. به طور مثال در هنگام برگزاری جلسات و همایش­‌های کوتاه مدت، می­‌توان از چاپ تابلو بوم با دستگاه پلات استفاده کرد.

ساخت تابلو دکوراتیو

برای ساخت تابلو دکوراتیو، بعد از چاپ تصویر بر روی پارچه کنواس، آن را بر روی کلاف های چوبی که به شکل قاب هستند، می کشند و از پشت به کلاف منگنه می­‌کنند. به این ترتیب تابلو بوم کنواس شما دارای بُعد می‌شود و شما می‌توانید از آن به عنوان یک تابلو دکوراتیو استفاده کنید. با این کار بدون خرید تابلو نقاشی، می­‌توان به وسیله یک نقاشی زنده، به زیباسازی دکوراسیون محل مورد نظر اقدام کرد.

انواع تابلوی دکوراتیو

تابلوی دکوراتیو در انواع مختلف یک تکه و چند تکه ارائه می‌شود و در حال حاضر هر دوی آنها در مجموعه irchap  عرضه می­‌شود که از این لینک قابل تهیه است. تابلو دکوراتیو چند تکه، معمولاً به نام تابلو چند تکه مدرن هم معروف است. تابلوی دکوراتیو از جهت محل استفاده تابلو هم به انواع مختلفی تقسیم می­‌شود مانند تابلو دکوراتیو اتاق کودک، تابلو دکوراتیو آشپزخانه، تابلو دکوراتیو مدیریتی و ... . نوعی از تابلو هم وجود دارد که گاهی به عنوان تابلو دکوراتیو پشت نور شناخته می­‌شود و در فضاهای داخلی و بیرونی مانند سوپرمارکت­‌ها و مراکز تجاری استفاده می‌­شود. این تابلوها در واقع به شکل جعبه­‌ای از نور هستند که نور در داخل آن‌ها و از پشت به تصویر تابیده می‌شود و بیشتر به نام لایت باکس معروف هستند. برای خرید لایت باکس می‌­توانید از اینجا اقدام کنید. تابلو دکوراتیو مدرن و سنتی، تابلو دکوراتیو برجسته و معمولی نیز از دیگر دسته­‌بندی­‌های این محصول هستند.

انتخاب طرح تابلو دکوراتیو

با توجه به اینکه تابلو کنواس به طور دراز مدت در جلوی چشم شما خواهد بود و ناخودآگاه روزانه چند بار نگاه شما به آن خواهد افتاد، باید در انتخاب طرح آن دقت کنید. شاید در نگاه اول به نظرتان بیاید که یک تابلوی ساده نمی­‌تواند تأثیر خاصی روی انسان داشته باشد ولی باید بدانید که هر بار نگاه به این تابلوها که خیلی هم واقعی به نظر می­‌آیند، تأثیر خود را بر روی روحیه شما می­‌گذارد. وقتی که کل این دفعات را در طول زندگی خود در نظر بگیرید، متوجه تأثیر تدریجی آنها بر روی روحیات خود و در نتیجه رفتار و احساسات خود خواهید شد. به همین دلیل است که روانشناسان توصیه می­‌کنند که برای هر روحیه خاص و متناسب با نیاز افراد، باید تابلوی مخصوصی در محل زندگی استفاده شود. مثلاً اگر در خانه فرزندی دارید که روحیات خشن یا افسرده‌ای دارد، می­‌توانید در منزل از تصاویر دل­‌انگیز طبیعت یا عشق و همبستگی انسان‌ها استفاده کنید. یا اگر می­‌خواهید به صورت غیر مستقیم، شخصیت فرزانه یا دانشمندی را به عنوان الگوی فرزند خود به او معرفی کنید استفاده از یک تابلو بوم کنواس پرتره بهترین پیشنهاد برای شماست.

 

همکاران و گرافیست­‌های ما در مجموعه irchap آماده هستند تا با ارائه مشاوره رایگان، شما را در انتخاب طرح­‌های موجود و یا سفارش طرح‌­های دلخواه یاری دهند. برای مشاوره و سفارش تابلو دکوراتیو کافیست با ما تماس بگیرید. ضمناً شما می­‌توانید از محصولات دیگر ما مانند، فری پنل و رول­ آپ و چاپ روی تخته شاسی هم استفاده کنید.

  • ۹۹/۰۴/۰۹
  • irchapir irchap

آی آر چاپ

تابلو های دکوراتیو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی