آی آر چاپ مرجع تخصصی معرفی و فروش آنلاین اقلام چاپی و تبلیغاتی در ایران

مجموعه آی آر چاپ مرجع تخصصی معرفی و فروش آنلاین اقلام چاپی و تبلیغاتی در ایران می باشد. این مجموعه ضمن عرضه مقالات و معرفی محصولات جدید و روش های مختلف چاپ به ارائه خدمات اینترنتی چاپی می پردازد که مراحل طراحی، نظارت ، چاپ و پس از چاپ را شامل می شود. از اولویت های کاری آی آر چاپ رساندن محصول با کیفیت درزمان مقرر به مشتریان است و جهت رضایت خاطر مشتریان تمامی محصولات دارای گارانتی چاپ و تضمین کیفیت می باشند و در صورت وجود مشکل مجددا چاپ و ارسال خواهد شد.
آی آر چاپ تمامی خدمات و سفارشات خود را به صورت آنلاین و از طریق irchap.ir ارائه می دهد و امکان سفارش و یا دریافت حضوری برای هیچ یک از محصولات خود ندارد و در ضمن جهت جلب اطمینان و رضایت خاطر مشتریان امکان پرداخت در محل و پس از تحویل سفارش برای برخی از محصولات سایت در آی آر چاپ فراهم آمده است.
کلیه حقوق آی آر چاپ متعلق به کانون آگهی و تبلیغات آوای هلمان می باشد که به شماره ۸/۴۰۲۱/۳۳۲۹ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است و تمامی فعالیت ها و خدمات این سایت توسط این کانون تضمین و حمایت می شود.

  • ۰
  • ۰

طراحی پروژه

 

چگونه بازار هدف خود را در طراحی پروژه تعیین کنید

 

دانستن اینکه چگونه بازار مورد نظر خود را در طراحی پروژه تعیین کنید  به موثر بودن تلاش های شما برای بازاریابی کمک خواهد کرد. این روند احتیاج به نظم و تمرکز دارد و کلید صرفه جویی در وقت و هزینه در پروژه ها است.

داشتن یک بازار مشخص این موقعیت را برای کسب و کارهای کوچک ایجاد می کند تا حتی با کسب و کارهای بزرگ نیز به رقابت بپردازند.

هدف قرار دادن تمامی افراد صرفا باعث هدر رفتن پول، وقت و منابع می شود.

مشخص کردن بازار مورد نظر خود صرفا به معنی کنار گذاشتن افرادی که احتمالا به محصولات شما علاقه مند نیستند نمی باشد. در واقع این موضوع شامل استفاده صحیح از منابع مالی و پیشبرد علامت تجاری برای ایجاد علاقه و توجه در کسانی است که به پیشنهادات شما علاقه مند هستند. بازاریابی کردن برای محصولات در بین یک طیف خاص از مشتریان روش موثرتر و بهتر برای جذب ارباب رجوع بالقوه و ایجاد یک کسب و کار است.

 

چاپ روی سی دی 

شناسایی و تعیین کردن بازار مورد نظر خود

راهنمایی هایی برای مشخص کردن بازار مورد نظر در یک پروژه:

 

قدم اول: ارزیابی کردن نیاز مشتریان فعلی، به مشتریان فعلی خود نگاهی انداخته و ویژگی ها و رفتار معمول آنها را بررسی کنید.

ویژگی های شخصی و خواست های مشترک این گروه از مشتریان را تشخیص دهید. کدام مشتری بیشترین میزان داد و ستد را ایجاد کرده و آیا مشتری دیگری با این خصوصیات بالقوه وجود دارد که می توانید به او خدمات برسانید؟

آیا واقعا پتانسیل برای فروش بیشتر را دارید؟

با کدام مشتری بهتر کار می کنید؟

نقاط ضعف و قوت شما کدام است؟

همچنین می توانید با تحقیق در میان طرفداران خود در شبکه های اجتماعی اهداف خود  را در میان آنها بیابید.

 

قدم دوم: پس از یافتن پاسخ مناسب برای تحقیقات اولیه خود حال باید به رقبای خود توجه کنید. از بازار مورد توجه آنها آگاه شوید و در مورد مشتریان مورد توجه آنها نیز اطلاعات کسب کنید.

هدف از این کار پیدا کردن بازاریست که شاید رقبای شما آن را از دست داده باشند. هیچ گاه بازاری را که رقبا دنبال می کنند عینا دنبال نکنید. بجای رقابت برسر یک نوع مشتری تلاش کنید تا مزیت جدیدی به دست آورید.

 

قدم سوم: توجه خود را به محصول یا خدماتی که ارائه می دهید معطوف کنید. درباره آینده هر محصول و فواید آن برای مشتریان یادداشتی تهیه کنید. برای مثال شما یک تارنمای فوق العاده برای یک شرکت اسباب و اساس خانه طراحی کرده اید. مشتریان این تارنما را کاربردی، حرفه ای و جذاب می دانند. تارنمای دارای طراحی خوب موجب جذب و وفاداری مشتریان می شود. در نهایت این به معنای پول بیشتر برای کسب و کار شما است.

 

قدم چهارم: از آمار مشخص برای توصیف مشتریان خود بهره ببرید.

این مورد شامل اسم، سن، محل زندگی، جنسیت،علایق، میزان درآمد، سطح تحصیلات، وضعیت تاهل و خانواده، پیش زمینه های نژادی و حرفه ی شخص می شود. برای یک طراح دانستن آمار مشتریان و هرگونه تغییری که در بازار آنها به وجود می آید ضروری است. این تغییرات می تواند در آینده کاری شما بسیار تاثیرگذار باشد.

همچنین از محل مشتری خود بر روی منحنی تقاضا یادداشت بردارید. آیا آنها مبتکر هستند؟ یا جزو متقاضیان اولیه هستند؟ یا متقاضیان جدید؟

 

قدم پنچم: لیستی از ویژگی های شخصی مشتریان خود تهیه کنید، ازعقاید، شخصیت، ارزش ها، نوع زندگی، علایق و نوع رفتار آنها لیستی تهیه کنید. اطلاعات بازار مورد نظر شما ممکن است از طریق تحقیق هایی که قبلا انجام شده و یا از طریق مجلات و یا سایر رسانه های ارتباط جمعی به دست بیاید.

پیش بینی کنید که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند بر شیوه زندگی مشتریان مورد نظر شما تاثیر گذارد و در چه صورت استفاده مشتریان از محصول شما محتمل تر است؟ همچنین ویژگی هایی که بیشترین اهمیت را برای مشتری دارد را به همراه رسانه ایی که از آن برای دریافت اطلاعات استفاده می کنند را مشخص کنید. بسیار مهم است که بدانید اهداف شما چگونه فکر و عمل می کنند.

 

قدم ششم: حال که بازار مورد نظر خود را معین کردید به ارزیابی کردن تصمیم خود نیاز دارید.

آیا تعداد افرادی که بدست آوردید با معیار شما همخوانی دارد؟

آیا مشتریان مورد نظر شما واقعا به محصول شما نیاز دارند و از آن استفاده خواهند کرد؟

آیا از تصمیم افراد مورد نظر خود بصورت دقیق آگاه هستید؟

آیا محصول شما قیمت معقولی دارد؟

آیا پیغام شما به مقصد خود می رسد و به چه اندازه قابل دسترس است؟

بکوشید تا بازار خود را بیش از حد محدود نکنید. بلکه راه را برای یک بازار دیگر هم باز بگذارید. تصمیم بگیرید که آیا از یک پیغام یکسان یا متفاوت در هر یک از این بازارها استفاده می کنید؟ اگر یک پیغام امکان استفاده در هر دو موقعیت را داشته باشد بدین معنی است که بازار خود را بسیار محدود کرده اید. در اینجا تعداد بسیار مهم هست، بنابراین اگر بازار شما کمیت پایینی دارد احتیاج به ارزیابی مجدد دارید. رسیدن به تعادل در این فرآیند بسیار حائز اهمیت است.

زمانی که آموختید چگونه بازار مورد نظر خود را در پروژه ی طراحی هدف مشخص کنید متوجه می شوید که بوجود آوردن پیام های متناسب با این موضوعات آسان تر از تکرار کردن آنهاست. تعیین بازار و مشتری مورد نظر نه تنها باعث ذخیره کردن پول شما می شود، بلکه بازگشت سرمایه گذاری را نیز بهبود می بخشد.

  • ۹۹/۰۸/۱۹
  • irchapir irchap

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی